Zondag 31 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Zondag 31 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Zondag 31 januari 2016

31 Januari 2016 | Spanje, Benidorm

Gisteren een rustige dag, lekker boek drie uitgelezen en in boek vier begonnen.
Dus zondag maar weer eens op pad, Alicante was het doel vandaag! Via de snelweg/autoweg naar Alicante, hier mogen fietsers ook op de snelweg rijden,dus oppassen geblazen.
Door bergen, langs bergen, langs de kust met zijn heldere water, door tunnels, hele smalle tunnels zeker omdat die zwermen fietsers er ook door gaan.
Alicante een mooie stad, een grote haven doet niet onder voor bijv. Nice.Heel veel palmbomen/kunst op en langs de straten/fonteinen, een levendige stad die ons doet denken aan Parijs .De mooie explanada, boulevard met allemaal stalletjes, net Barcelona! Een kop koffie aan het strand en toen verder met de auto naar Crevillente.
De leeuwenbekjes in allerlei kleuren maken de plantsoenen gezellig, tezamen met de ficusbomen van zeker honderd jaar oud.
Het binnenland is mooi, maar de kustplaatsen daar is meer te beleven, meer industrie dus ook meer werkgelegenheid.
Een artisjokplantage leuk om te zien, verder vonden we het er uit zien als een ouderwetse cowboyfilm, overal denk je nu komt hij om de hoek...
Maar Alicante daar gaan we zeker nog een keer naar toe, een bezoekje brengen aan het kasteel op de berg, Castillo de Santa Barbara, het Catedral de san Nicolas en de markthallen.
Die zijn net zo groot als in Dijon, maar op zondag gesloten.
Een eigen gemaakte sangria met veel vers fruit in het zonnetje van zeker 26 graden. Vakantiegevoel en de spieren vinden het fijn!

• 31 Januari 2016 - 20:15

Harmke:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Tja de temperatuur is hier overdag negen graden. Gisteren en tevens de nacht veel regen gevallen. Dus geen spijt hè.