Woensdag 20 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Woensdag 20 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 januari 2016

20 Januari 2016 | Spanje, Benidorm

Vanochtend de Casco Historico in Benidorm, de hele oude binnenstad en daarna het centrum van Benidorm bezocht.
Benidorm is een mooie,schone stad, met veel sfeer, schoner dan menig franse stad aan de middellandse zee.
De mensen die de oude stad bezoeken en de Casco Historico, zijn spaanse ouderen van gegoede afkomst, niets engels te vinden.
Een grote leuke spaanse stad.
In Levante vind je juist de engelsen, voornamelijk ouderen die vroeger misschien naar Brighton gingen!
De kleine haven bij de oude stad is ongeveer een derde van de haven in baarn of amersfoort.
Wat op viel was het fanatisme waarmee de spaanse bezoekers lopen/wandelen, op het strand of op de boulevard.
Heen en weer als of ze een marethon lopen.
Na het eten van churros met suiker, richting camping.Een churros is een gefrituurd deegstaafje wat je eet met suiker, de spanjaarden eten dit oa als ontbijt. Wij om te proeven hoe het smaakt, nou erg lekker!
Bij de supermarkt alles gekocht voor een eigen gemaakte paella!
Zeeduivel, inktvis,garnalen en kippenstukjes, de groente van de markt, paellakruiden en nog wat toevoegingen en heerlijk zitten smullen.
Het boek lonkt in de zon/schaduw want de temperatuur is weer ruim boven de 20 graden.!!

• 20 Januari 2016 - 18:50

Tineke Petersen:

Heerlijk dat je zo'n mooi weer hebt, geniet er van, lekker in het zonnetje lezen, hier niet mogelijk, ja soms achter het glas in de kamer, de vorst is weer weg, gisteravond is er de eerst marathon op natuurijs gereden nu dooit het overal, dus geniet van de warmte en de nieuwe dingen die jullie allemaal zien, daar in Spanje, ook natuurlijk de andere eetcultuur, toch anders dan in Frankrijk of in Nederland, is Nico weer in zijn "kook" element ????? Horen we volgende keer wel. fijne avond. Tineke.