15 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu 15 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

15 Februari 2017

15 Februari 2017 | Spanje, Benidorm

Een verslag over deze dag.
Even druk druk voor we vertrokken, caravan schoon, extra gezogen, kattenbak schoon, alles af gewassen.
Enfin half tien voldaan konden we vertrekken op naar Benissa, zoals ze zeggen de oudste en mooiste stad in het binnenland van de Costa Blanca.
Geleidelijk beginnen ze de hele stad, het oude gedeelte, op te knappen en dat is te zien. Na een kop koffie, daar de zon zich niet liet zien en het aardig fris was, de stadswandeling gedaan.
De Parochiekerk bekeken, Stadhuis, Langs het huis van Juan Vines naar het Franciscanerklooster.
Dat was geweldig, de deuren waren dicht maar Guus belde aan en we mochten het klooster bezoeken.
Er wonen nog vier Franciscanen in het klooster, maar mooi onderhouden, vredig, we waren alle zes onder de indruk.
Na dit beeldige dorpje met de vele smalle straatjes, witgekalkte huisjes, balconnetjes met mooi ijzerwerk op naar Gata de Gorges.
Gata de Gorges staat oa bekend om het rietwerk, de vele winkeltjes aan de hoofdstraat waar ze oa manden en sombrero's verkopen.
In Gata zelf zit een gitaarfabriek waar ze oa De Gitaar maken die ze gebruiken bij de Flamengodansen.
Verder een klein fabriekje waar ze de Sombrero's maken.
Dus genoeg om te zien en doen! Ergens begon ons maag een beetje te knorren en zijn we via een omweg beland in Casa Parre.
Het oudste restaurant van Gata geopend van 13.00/16.00!
Eenvoudig, vriendelijk, spaanse gelegenheid met een leuke bediening en prima gerechten!
Een restaurant waar je voor omrijdt!
Tegen vijf weer terug , een mooie( frisse) dag om op terug te kijken.
Op de camping was het meteen weer 20 graden, dan merk je toch dat hier een andere stroming is en dat dat heel plaatselijk is.
De volvo kan gehaald en ik wens iedereen een fijne avond en tot de mail van morgen!

• 16 Februari 2017 - 14:50

Mark:

Gitaar gekocht??? Oh, dat is voor mij dan een walhalla!!
    Fijn dat het beter weer is!
    Hopelijk alles gelukt met de auto.......