Zondag 12 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Zondag 12 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Zondag 12 Februari 2017

12 Februari 2017 | Spanje, Benidorm

De gedachten over vandaag gingen eerst naar de rommelmarkt.
De rommelmarkt van vorige week was maar een kleintje vanwege de regen en wind. Nu weer geen zon maar ook geen regen en wind. Maar de plannen veranderen nogal eens, dus maar een tochtje gemaakt....
Voor wie de kaart er bij pakt of de weg kent.... Via la Nucia, Polop, Guadalest richting Benasau....
Het is en blijft schiiterend de bergen, het tere groen van de olijf en de bloesem en vooral de stilte!
Overal aan de zuidkant zagen we hele nesten van processierupsen in de naaldbomen.
Toen plots, een deel van de weg, was weggeslagen door de regen, weg afgezet.
Tja wat nu keren....bij de afgrond....nou nee.... Dus een weg links in, een witte weg, breed genoeg voor een auto.
Loodrecht omhoog de bergen in, schitterend, ruig, mooi en vooral stil, zelfs de zon liet zich even zien.
Deze schitterende weg kwam weer uit op de CV70 dus we konden onze weg vervolgen.
Maar rijden we dezelfde weg terug, nou geen goed idee, dus in het links linksaf richting Alcoleja.
Her en der zag je nog een beetje sneeuw, maar het meeste is weer weg.
Alcoleja een mooi plaatsje, met straten zo breed als een auto..gelukkig geen tegenligger, gekleurde huisjes, balconnetjes afgezet met smeedijzeren hekjes, plaatjes..
De weg vervolgen en via Sella naar de oude stad Finistrat met mooie kerk en moorse toren.
Langs de vele agaves, meerkleurige agaves, wielrenners! Terug naar de camping en op naar de lunch.
Op de kaart waarschijnlijk een rondje zogroot als een twee eurostuk maar wel van twee en een half uur rijden!
Een spaans broodje en ons klaarmaken voor het jazzconcert van Vera.
Onze buren rijden met ons mee, we zijn benieuwd of het iets is...
Vera en het Jazz en Swing Combo in een sfeervolle zaal, het publiek, geen camping publiek..., musici ver boven de 65, maar spelen!!!
Vera, vast geboren op de Albert Cuyp, met drum, 2 elektrische gitaren en een saxofoon, geweldig hard maar heel sfeervol.
De dansvloer werd veroverd door publiek boven de 80 jaar, op een kleine uitzondering na......
Sommige zongen mee, enfin een mooie gezellige jazzmiddag.
Een fijne avond gewenst en tot de mail van morgen!