4 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu 4 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

4 Februari 2017

04 Februari 2017 | Spanje, Benidorm

Even voor negen met 14 graden trokken we de bergen in.
Via la Nucia, Polop ( dat plaatsje bezochten we de vorige keer, het museum, kasteel en de wandeling langs de 12 apostelen. Het blijft mooi tegen de kale bergen) richting Tarbena, ( vorig jaar hier de waterval bezocht en omgekeerd dus nu de bergen in)
Velden vol met vijgenbomen, ook onder een doek. Als daar de regen of hagel opkomt hebben ze geen oogst meer. Dus het doek houdt de inslag van de regen/hagel tegen.
Zoals vele groentensoorten dit jaar, die teveel regen hebben gekregen of hache geworden door de hagel, hopen ze de vijgen te redden op deze manier.
Overal zie je overlast die de mensen hebben gehad en nog hebben van de regen. Via Bolulla wat bekend is om
zijn citroenplantages en watervalletjes, steeds hoger de bergen in.
Hoe hoger je komt in de bergen, de olijfbomen grijsgroen, afgewisseld met amandelbloesembomen teer wit en roze en dan nog hoger op de naaldbomen in allerlei groentinten, is genieten gewoon al die kleuren.
MOOI
De sneeuw is verdwenen op de Coll de Rates.
Via Parcent, Alcalali, Jalon, richting Bernia (deze berg is 1129m, smalle wegen maar mooie vergezichten en een stilte.....geweldig)
Pinos, jeneverbessen geplukt in het wild, gewassen en die liggen nu te drogen.
Het rook heerlijk overal rozemarijn en tijm in het wild...
Her en der een felgele struik van de mimosa in het groene landschap. Wil ik ook in Rougeux, zo'n struik, erg mooi, het voorjaar gaat komen!
Langs de kust ,de nr332 weer terug naar de camping.
Een tocht van 115 km waar we ruim drie uur over hebben gedaan.
Vanavond naar een Roemeens restaurant in Alfaz del Pi.
Ga zo eens kijken op internet waar het is en hoe het er uit ziet!
Vanavond komt de rest van vandaag!
Alfaz del Pi of tewel El Albir we hebben lekker gegeten, klein maar fijn restaurant!
Hier komen we zeker een keer terug!
Fijne avond nog en tot de volgende mail!