1 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu 1 Februari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

1 Februari 2017

01 Februari 2017 | Spanje, Benidorm

Alicante, we vertrokken met twee auto's, zes personen, naar het station van Benidorm.
Kaartjes kan je kopen aan een loket, trekken uit een machine of in de TRAM zelf.
Wij hadden geen probleem, kocht twee kaartjes aan het loket, retour Alicante/Benidorm.
Twee volgende ons en de andere twee probeerde de automaat.
Na enkele minuten komt de tram ( vanuit Alicante) uitstappen, instappen en wegwezen weer.
De rit op zich zou een uur en tien minuten duren.
Controle, voor ons vier die aan het loket een kaartje hadden gekocht geen probleem, de andere bleken niet betaald te hebben, geen kaartje geactiveerd te hebben.
Dit was heel speciaal, daar er drie controleurs kwamen om te kijken, hoe dat kon....
Enfin in Alicante betaald voor het retourtje en opgelost.
Uitgestapt bij de halte Mercado, midden in Alicante en op naar de markthallen! Lijkt niet op wat we kennen, ook gemaakt van ijzer en hout net als Dijon en Budapest maar heel eenvoudig.
Voornamelijk waren het stalletjes met vlees, ongelofelijk misschien wel 50 stuks, verschillend in kwaliteit en soort!
Beneden scheen de vis te zijn, maar dat is voor een andere keer....
Via VVV naar Museu de Fogueres, de stukken die ze van de canavalwagens hebben bewaard in de loop der jaren stonden hier uitgestald. Leuk, apart, mooi een bezoekje waard!
Via de oude stad, smalle straatjes, gekleurde huizen naar de Basilica de Santa Maria, erg mooi, maar een beetje teveel pracht en praal.
Op naar het Museo de Arte Contemporaneo! Van boven naar beneden het kleine museum bekeken, we vielen voor de stukken gemaakt van metaal. Bewegend, staat vast geweldig in een grote ruimte met veel licht erop.
Langs het gemeentehuis op weg naar een hapje.
D'Tablas werd gevonden! En hebben daar genoten van een spaanse tapas, onder het genot van bier of witte wijn.
De Tapas werd geserveerd, elk hapje apart op een plankje.
Aan het eind is het plankjes tellen en glazen tellen, eenheidsprijs!
Een aanrader dit kleine maar heerlijke restaurantje!
Om het eten te laten zakken, naar het strand, haven gelopen.
Daar heerlijk van de zon, schepen, omgeving genoten en weer langzaam terug naar de tram.
Weer terug in de caravan, onderuit, even bij Nootje zitten.
Een zalige dag! We komen hier zeker terug.
Een fijne avond en tot de volgende mail!

• 01 Februari 2017 - 18:45

Jan B.:

Weer een mooi verhaal vandaag. Het enige wat niet duidelijk is waarom je niet met de auto naar Alicante gaat. Een afstand van slechts 40km. Mogen auto's soms niet in Alicante komen? Zoals Oxfod waar wij dit weekend verbleven waar men een totale auto-ontkenning heeft.

• 01 Februari 2017 - 19:18

Tuurlijk mogen er wel auto's komen, maar parkeren is lastig en nu kan de rijder ook meer genieten van de omgeving.
    Een retourtje met de tram zoals de Spanjaarden hem noemen, is 3,80!
    Nico vond de heenweg minder als de terugweg, ivm beenruimte.
    Maar dit lijntje gaat ook naar het noorden, naar Calp en dan de Bus naar Denia.
    Dat is het eindstation, Denia.
    Je ziet duidelijk een ander stukje van de omgeving en is een aanrader!