Vrijdag 27 Januari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 Januari 2017 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 Januari 2017

27 Januari 2017 | Spanje, Benidorm

De dag begon somber, dus maar meteen aan de slag, caravan weer netjes, gezogen.
En op pad naar de markt in Alfaz del Pi, het volgende dorpje dus geen kaart of iets meegenomen.
Dacht dat moet niet moeilijk zijn, nico heeft het ook in de tomtom dus....
Oke tomtom aan, markt 29km dat klopt natuurlijk voor geen meter. Maar ja wat zou nico hebben opgeslagen....
Dus de keuze, of de markt zo zoeken of de tomtom volgen.
Dat laatste gedaan, een tocht langs de kust, Altea, Calpe naar Moraira. Altea, daar wonen veel kunstenaars met piepkleine winkeltjes, Calpe, schitterend, groot, maar vooral het meer! Vol met flamingo's op een kluit bij elkaar en dan Moraira, met kleine nauwe straatjes en huizen zo groot.
Moraira is het Laren/Bussum/Blaricum van de kuststreek.
In Moraira zit een Pepe la Sal, een enige luxe supermarkt in de hele omgeving.
Tortilla de patatas met spinazie, een soort aard.koek een kleine is echt genoeg voor ons twee. Normaal eten ze er een per
persoon. Enfin weer een hoop ideetjes op gedaan.
Bij terugkomst moest weer alles gezogen...hum, Nootje houdt me wel bezig.
Een pizza met vijf soorten kaas in de oven, wat zouden we doen zonder oven! Een witte wijn erbij en heerlijk even rusten.
Zo de tocht in elkaar draaien voor morgen en een boek!
Niet teveel lezen anders kom ik boeken tekort!
Fijn dag verder en tot de mail van morgen!

• 27 Januari 2017 - 19:00

Mark:

Nou,nou,nou,zegt Sil......jammer dat je zo in dat weer terecht komt.......
    Kunnen ons voorstellen dat er mensen weggaan.....of verder zuidelijker......
    Gelukkig kunnen jullie je goed vermaken.....met de stofzuiger en boeken......
    Blijf ervan genieten! Hier treed de dooi in en worden zandpaden blubberwegen. Maar ooit zal er zomer zijn.....

• 28 Januari 2017 - 17:42

Ted Van Leeuwen:

Als je nog een keer in Calpe komt, niet vergeten de visafslag de bezoeken, heel leuk om te zien.
    Daarna iets vissigs eten (gefrituurde inktvis bijvoorbeeld, heeeerlijk) in het restaurantje bij de visafslag.

Is de 365-dagen quilt al af, of heb je niet meegedaan ?

• 29 Januari 2017 - 11:42

Het is genieten ondanks het weer, maar er komt goed weer aan zeggen ze!
    Calpe gaan we zeker nog een keer bezoeken!
    Maar er staat nog veel op ons programma, Alicante, Altea, Calp, de bergen in, misschien Valencia nog wat dagtochtjes naar kleine spaanse dorpjes in het achterland.
    Wat we nu niet doen, blijft dan een wens voor een volgende keer.
    Quilten, hele grote stukken als de 365 dagen quilt, zijn erg groot.
    Ik hou het voorlopig maar om kleinere quiltjes die kan ik meenemen in de caravan.....