Donderdag 10 maart 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Donderdag 10 maart 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 maart 2016

10 Maart 2016 | Spanje, Benidorm

Gisteren de caravan en voortent weer eens schoongemaakt.
Na een onrustige nacht, door harde windstoten weer eens er op uit.
Dit keer naar Denia, waar we op een zondag doorheen waren gereden na een brocante.
Het centrum doorkruist te voet. Het centrum ligt rond een heuvel met een Castillo bovenop, verder aan de kust, waar allerlei havens zijn.
In een parkje ons te goed gedaan met lekkernij uit Denia!
Denia is een levendige stadje, daar de boten naar Ibiza, Mallorca en Formentera vertrekken! Een toeristische haven en een voor de vissers...Via een Nationaal Park del Montgo richting Xabia/Javea.
In het park veel groen van Palmbomen, net onkruid, vanaf 30 cm hoog, afgewisseld met agave's. Zeer grote en sommige in bloei.
Via een Russische kerk, schitterend, van hout gemaakt en afgezet met bladgoud. Naar de camping.
Jammer dat er niet ergens een P is zodat je een foto kan maken, maar deze omgeving is erg heel mooi.
Maar het seizoen begint nu af te nemen, geen bloesem meer ( amandelbloesem, appelboelsem )te heet al voor iets anders als groen. Wel her en der rozen, geraniums, bougainville en mimosa.
Maar niet meer het tere roze en wit van de amandelbomen en tere groen van de olijfbomen.
De spanjaarden hebben veel zebra's ( om over te steken) echt heel veel, dat is opvallend, veel politie, bij drukke punten, helpen bij oversteken van kinderen, goed! overal op straat!
Veel ambulances die zie en hoor je overal, je ziet geen ongelukken, maar De ambulances zijn altijd dichtbij.
Behulpzaam, met wat voor vraag je ook hebt.
Dit gedeelte van Spanje is duidelijk ruiger, qua bergen, begroeiing enz als bij Barcelona, het lijkt veel op Corsica.
Er staan nog een paar dingen op ons lijstje en dan zit het erop dan gaan we aan de terugreis beginnen