Zondag 14 februari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Zondag 14 februari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Zondag 14 februari 2016

14 Februari 2016 | Spanje, Benidorm

Na het zien van wat sneeuwfoto's uit nederland, gauw een foto gemaakt van het uitzicht hier vanuit de caravan rond negen uur!
Een helder blauwe lucht, en ze verwachten regen, ik weet niet uit welke wolk die moet vallen, dus maar een tochtje ondernemen!
Richting Pedreguer daar zou een antiek/brocante markt zijn.
Plaatsje ligt in de bergen, langs een kalksteengroeve, dadelpalmen mooi om te zien.
Van het kalksteen maken ze buitenovens,pizza/broodovens maar ook bloempotten heel veel bloempotten en tegels.
Langs bloeiende hibiscus op naar de markt.
Grappig hoe verschillend spanje is, hier is veel duits, duitse winkels, men praat duits, eet duits....terwijl het hier engels is en bij alicante vooral nederlands..
De markt grappig,aardig maar de buit is leuk 12 koperen scharnieren, voor mensen die het gezien hebben... Voor de deur naar het nieuwe toilet bijv..
Een aardige wandeling gemaakt hier en toen met de auto naar Vergel of in het spaans El Verger, waarom alles twee of drie namen heeft? Maar we komen er wel.
Ook een markt, deze vonden we minder, daar er veel mexicanen, brazilianen hun spullen verkochten, tja minder zelfs vrouwen geheel bedekt in het rood. Maar hier van een inca/zigeuner achtig type knoflook gekocht en verder banden, lijkt op spanbanden.
Dus een goede buit!
Toen naar Denia.
Daar gaan we naar terug, een erg levendige stad met de veerboot naar Ibiza. Zeker een stad om een hele dag te neuzen!
Terug naar de camping en het begint weer te waaien...heerlijk genieten van de vleestomaten die we op de markt kochten met wat zout en peper met een glaasje rood erbij.

• 15 Februari 2016 - 16:11

Bregje:

Lekker actief geweest! En wat een heerlijk weer bij jullie.
    Ik ben benieuwd naar de scharnieren maar die zullen we vast binnenkor bewonderen :-)