Donderdag 4 februari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Donderdag 4 februari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Donderdag 4 februari 2016

04 Februari 2016 | Spanje, Benidorm

Vandaag vroeg vertrokken, voor ons doen, opweg naar Teulada, 30km naar het noorden. Langs de kust via Altea, langs bloesembomen die vorige week nog kaal waren.
Weer hele clusters met wielrenners... Die zie je overal, heuveltje op en heuveltje af.
Teulada aangedaan, vonden we minder en zijn redelijk snel naar Xabia vertrokken.Dit is de mooiste stad die we tot nu toe hebben gezien! Klein! Het centrum is alleen begaanbaar voor voetgangers, daar de straten te smal zijn. Een markt bezocht, de Mercado ( een overdekte markthal) en het oude centrum helemaal bekeken. De oude kerk in het centrum vonden we kaal, terwijl ze aan de buitenmuren allerlei mozaieken hebben.
De oude stadsmuren, echt de mooiste stad tot nu.
In alle Mercado's, markthallen, kom je binnen en dan hebben ze een cafe of koffiebar met een boekenkast! Een rij spaanse boeken, engelse,duitse en nederlandse boeken! De toeristwn laten hier hun boeken achter zodat meer mensen ervan kunnen genieten! Dus ook ik heb iets gevonden en ben benieuwd waar ik het weer achterlaat!
Van Xabia naar Cap Sant Antoni gereden vandaar kon je aan allezijde de zee overzien. Erg mooi punt om een overzicht van de omgeving te krijgen. In Moraire tegenover de vismarkt, sardientjes gegeten, ja weer vis maar telkens een andere variatie!
Voor johanna, de woestijnvijgen waren hier al geplukt!
Grappig is dat je hier aan de kant van de weg of supermarkt zakken vol met turf kan kopen. Iets wat bij ons te ouderwets is.
Via Calpe terug, maar voor nico even gestopt bij de Pepe la Sal, in Moraire daar werd hij helemaal blij....
In Calpe verbaasd, langs de weg in de baai allemaal flamingo's in het wild. En niet zo zuinig ook. Zo thee en weer een stuk lezen, een thriller over de spaanse kust.