Dinsdag 26 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 januari 2016 - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van nellboersma - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 januari 2016

26 Januari 2016 | Spanje, Benidorm

De tocht, was onbeschrijfelijk mooi.
De tocht begon eerst naar Nucia, vandaar naar Polop, waar we de auto hebben neergezet en eerst het museum van Gabriel Miro hebben bezocht, een bekende spaanse schrijver! Het museum/huis was mooi vooral de vloertegels en het plafond. De muurschilderingen waren geweldig, van de boeken konden we niet veel lezen.... Vandaar langs een moorse kerk, de kruisweg langs alle apostelen naar de top waar overblijfselen van een kasteel lagen. Met een uitzicht over de bergen.
De weg ernaar toe langs bloeiende brem, en bloeiende majoraan en gele vlinderstruiken, heerlijk geurend!
Callosa d'En Sarria de oudste moorse nederzetting hier leven de mensen van citrusfruit en van mispels. Mispels zijn oranje vruchten 3 cm groot en ovaal! Hier waren heel veel ingepakte amandelbomen, tegen wij dachten vogels, maar die zie je hier niet zoveel?
Fonts de L'Algar aangedaan, watervallen en natuurlijke zwembekken, geweldig mooi, hier als aandenken, mispelhonig,mispelmarmelade en lemon curd gemaakt van mispel meegenomen! Hier waren de eucalypthusbomen in overvloed en dat rook zalig. Gemengd met wilde kerrie, ziet eruit als lavendel maar met gele bloemen, die bloemen geven een kerriegeur af.
Dwars door de bergen, tweebaans weg werd eenbaansweg.....
Gelukkig hebben de toeristen deze weg nog niet ontdekt en de spanjaard rust...de vergezichten tussen de witte bergen met terrassen vol olijfbomen en bloesembomen (appel) .
Wat paarse orchideeen langs de weg.
Wie gaat hier nu in de zomer naar toe als er 100x meer toeristen zijn en alles dor is.
Dit binnenland is niet te vergelijken met corsica of met bergen in zuid frankrijk, geweldig een aanrader!
Maar goed de tocht afgesloten met een glas witte wijn om na te genieten van deze dag.
Komen hier zeker terug een dezer dagen!

• 26 Januari 2016 - 19:46

THes:

Kan het zijn dat op die manier geen amandelen op de grond vallen en verdwijnen?

• 26 Januari 2016 - 20:51

De netten zijn over de bomen gespannen, niet er onder! Dan zou het net, net als bij de olijvenoogst nuttig zijn, nu blijft het een vraagteken!

• 27 Januari 2016 - 10:12

Mark:

Amandel schijn zeer gevoelig te zijn voor weersomstandigheden. Dus om te voorkomen dat de oogst verloren gaat worden ze ingepakt. Wie weet .......toch vriezen bij jullie? Ha ha

• 27 Januari 2016 - 13:04

Zou kunnen Mark maar naast de ingepakt staan de amandelbomen zo, zonder net.
    Misschien van een ander die het net niet kan betalen?

• 28 Januari 2016 - 15:04

Thea:

Klinkt allemaal goed hoor. Ik lees net dat jullie in Nucia geweest zijn. Daar woont een oud collega van me. Grappig hoor.